BUS magazine

Concept - Content & Creatie

Missie

Ontwikkel samen met het OV-bureau een eigentijds huis-aan-huis-magazine met informatie over het openbaar vervoer in de twee provincies. Het magazine is een alternatief voor de jaarlijkse krant die het OV-bureau al jaren uitgaf.

Vonc…

…ging samen met een team van het OV-bureau aan de slag tijdens creatieve sessies. Samen bedachten we relevante onderwerpen en eigentijdse rubrieken. Dit hebben we vertaald naar een bladformule en passend creatief concept. Daarna gingen tekstschrijvers en fotografen aan de slag met de content. Met deze input bracht de vormgever alles samen tot het nieuwe magazine BUS! Lees het magazine hier.
 

OV-bureau Groningen Drenthe

Het OV-bureau Groningen Drenthe is verantwoordelijk voor het busvervoer in deze provincies.

Effect

De eerste editie van BUS ligt bij bijna een half miljoen huishoudens op de deurmat! Het OV-bureau heeft al enthousiaste reacties ontvangen van lezers en binnenkort volgt er een lezersonderzoek onder het reizigerspanel. Met dit onderzoek meten we of het alternatief van de OV-krant bijdraagt aan de doelstellingen, zoals het informeren van reizigers op een originele manier over de voordelen van reizen met de bus.

Klaasje Tjoelker

Communicatieadviseur OV-bureau Groningen Drenthe
 
“Van de strategische- en creatieve sessies tot en met de uitwerking: het was een intensief proces. Maar we zijn samen tot een mooi magazine gekomen, waar we heel tevreden mee zijn!”

Ook iets voor jou?
0513 64 00 17

Vorige ZIEN! Volgende ZIEN!