Dura Vermeer en Lidl Nederland

Omgevingscommunicatie - (online) participatie

Missie

Het winkelcentrum in de Zwolse wijk Stadshagen wordt uitgebreid. Ontwikkelcombinatie Dura Vermeer en Lidl Nederland zijn van plan hierbij hun stakeholders te betrekken. Met een plan van aanpak voor een (online) participatietraject voor de ontwerpfase blijven ze, ondanks de coronamaatregelen, in gesprek met de omgeving. 

Vonc…

...adviseerde Dura Vermeer en Lidl Nederland over de aanpak van het (online) participatietraject. Welke stakeholders zijn belangrijk en op welke manier gaan we ze hierbij betrekken? Hiervoor maakten we gebruik van de participatieladder. Gaat het bijvoorbeeld om meedenken, -beslissen of iets anders? De ladder helpt om gerichte keuzes te maken per doelgroep. Zo hebben we voor direct omwonenden een online informatiebijeenkomst georganiseerd via een livestream. Op deze manier konden we iedereen tegelijk informeren. 

Over de opdrachtgever

Bouwbedrijf Dura Vermeer, supermarktketen Lidl Nederland en de sociale onderneming Bijzondere Gasten ontwikkelen samen plannen voor de uitbreiding van het winkelcentrum in de wijk Stadshagen. Dit doen ze in nauwe samenwerking met de gemeente Zwolle. 

Effect

Ongeveer 350 omwonenden en geïnteresseerden bekeken de online bijeenkomst. Tijdens de livestream kregen we veel vragen binnen via de chatfunctie. Deze vragen zijn deels live beantwoord en later zijn alle vragen en antwoorden op de projectwebsite gezet. De omwonenden zijn op de hoogte gebracht van de plannen en kregen ruimte om ideeën en suggesties te geven. Daarnaast ligt er nu een beknopt plan van aanpak voor de rest van het participatietraject, waarmee Dura Vermeer en Lidl Nederland aan de slag kunnen.

‘Alleen samen maken we een
levendig en sfeervol stadshart!’

Ook iets voor jou?
0513 64 00 17

Vorige ZIEN!