GEMEENTE STADSKANAAL

‘Ixi, ixi wat jij niet ziet'

Campagne

Missie

Zorgen dat zoveel mogelijk inwoners van Stadskanaal via de app Fixi meldingen doen van gebreken in de openbare ruimte.

Vonc...

..ontwikkelde een campagne gericht op gedragsverandering.

Met de pay-off ‘ixi, ixi, wat jij niet ziet’, spreken we inwoners op een positieve manier aan op hun verantwoordelijkheidsgevoel en betrokkenheid bij de eigen omgeving. Als inwoner kun je namelijk helpen om de omgeving mooier, schoner en veiliger te maken. Wat de één niet ziet, ziet de ander wel. Hiermee zorg je samen voor een prettige woonomgeving.’

Over de opdrachtgever

Gemeente Stadskanaal introduceert een nieuwe app: Fixi. Hiermee kunnen inwoners digitaal gebreken in de openbare ruimte melden. Dankzij de app worden ze sneller opgelost en afgehandeld.

Effect

Na de campagne kwam 47% van de meldingen binnen via de app. Ter vergelijking: in de meeste gemeenten die de dienst Fixi introduceren, ligt het gebruik op zo’n 25% in de beginfase.

‘Ixi, ixi wat jij niet ziet’ ... en het is geel!

Word je er warm van?

Of nieuwsgierig geworden naar meer Vonc? Wie weet kunnen we samen een vuurtje aanwakkeren.