VolkerWessels

Magazine VolkerWessels

Concept - Content & Creatie

Missie

VolkerWessels bestaat uit maar liefst 120 bedrijven. Met een magazine wil VolkerWessels het (trotse) gevoel vergroten dat ze samen één bedrijf vormen. Samenwerken, leren en gebruik maken van elkaars expertise is de grote meerwaarde van het concern. Dit komt allemaal samen in het nieuwe magazine. 

Vonc...

...stelde een heldere bladformule op en ontwikkelde een passend creatief concept voor het magazine.

We bepaalden samen met de opgerichte redactie van VolkerWessels onderwerpen voor het blad. Daarna konden tekstschrijvers, fotografen en de vormgever aan de slag. Het Vonc-team bracht alles samen in een 36 pagina’s tellend magazine Spotlight. Het magazine is verstuurd naar zo’n 12.000 thuisadressen van medewerkers.

Over de opdrachtgever

De dochterbedrijven van het concern VolkerWessels zijn actief op het gebied van infrastructuur, bouw- en vastgoedontwikkelingen, energie en telecom. VolkerWessels opereert niet alleen in Nederland, maar ook in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Canada/de Verenigde Staten. 

Effect

De eerste editie van het magazine is enthousiast ontvangen, de redactie heeft trotse reacties vanuit het bedrijf gekregen. Na volgende edities kunnen we met een lezersonderzoek meten of het magazine bijdraagt aan de doelstellingen: trots, samenwerken, leren en gebruik maken van elkaars expertise binnen VolkerWessels.

 

Word je er warm van?

Of nieuwsgierig geworden naar meer Vonc? Wie weet kunnen we samen een vuurtje aanwakkeren.