OV-bureau Groningen Drenthe

OV-toppertje

Concept - Content & Creatie

Missie

Ontwikkel een aansprekende campagne zodat incidentele reizigers uit Groningen, Drenthe en Friesland kennismaken met de OV-chipkaart. De verlaagde prijs van de OV-chipkaart is hierbij het belangrijkste verkoopargument. 

Vonc...

...bracht de OV-chipkaart tot leven in de campagne met het OV-Toppertje.

Het is een knipoog naar de aanbieding die exclusief
voor Noorderlingen geldt: de top van Nederland. Door de kaart een sympathiek gezicht te geven en een opgestoken duim, versterken we het positieve karakter. Met het design van de kaart en de nadruk op exclusiviteit springen we in op het regionale karakter van de campagne. 

Het OV-bureau Groningen Drenthe is verantwoordelijk voor het busvervoer in deze provincies. Voor deze campagne werkten ze samen met Arriva, de busvervoerder in Friesland.

Effect

Dankzij social media-campagnes, free publicity, advertenties, busbestickering en een speciale landingspagina hebben veel mensen uit de regio kennisgemaakt met het OV-Toppertje.
 
Het doel: Tussen de 5.000 en 15.000 OV-chipkaarten verkopen
Het resultaat: 10.500 OV-chipkaarten verkocht.

 

Jorinde ten Hoeve - Marketingafdeling OV-bureau Groningen Drenthe

''HET OV-TOPPERTJE WAS VOOR ONS EEN UITDAGENDE CAMPAGNE MET EEN COMPLEXE DYNAMIEK IN HET PROJECTMANAGEMENT DOOR DE BETROKKENHEID VAN MEERDERE PARTIJEN. MET HULP VAN VONC IS ER EEN MOOI EINDPRODUCT ONTSTAAN, MET VEEL POSITIEVE REACTIES VAN DE DEELNEMERS AAN DE ACTIE. REIZIGERS BLIJ, WIJ BLIJ!''

Word je er warm van?

Of nieuwsgierig geworden naar meer Vonc? Wie weet kunnen we samen een vuurtje aanwakkeren.