Opbouw van de campagne
In de pre-campagne fase (november t/m januari) met name gebruikt gemaakt van de bestaande social media accounts van Vechtstromen. Op deze manier konden we de aankomende verkiezingen rustig laten landen onder de bestaande volgers.
Vanaf fase 1 zijn we de middelen verder gaan uitbreiden. Zo zijn we actief gaan adverteren op social media om het bereik verder te vergroten. Naast social media hebben we in deze fase met name ingezet op informatie delen op de verkiezingspagina op de website van Vechtstromen.
In fase 2 zijn er naast een uitbreiding qua inzet online ook meer traditionele middelen ingezet. Zo is er vanaf deze fase actief geadverteerd in de hah-krant, op lokale radio- en tv-zenders en met buitenreclame op abriborden. Daarnaast hebben we een online verkiezingsmagazine ontwikkeld waarin nog dieper op de inhoud ingegaan is. De verkiezingskrant (print en online) is een goed middel om de politieke partijen te laten reageren op de stellingen zodat de inwoners het gevoel krijgen dat er ook echt wat te kiezen valt. De intensiteit qua content werd in deze laatste fase flink verhoogd tot aan de dag van de verkiezingen.